Gå til hovedinnhold

Tur til Pottemaker Simonsen


Første innlegg - og jeg begynner med vår egen lokale pottemaker. Butikken ligger i inngangen til gågaten i Sandnes og stiller ut klassiske eksempler på vår lokale pottemakerkunst. Den nåværende eieren av butikken er den 7. generasjon av pottemakere som produserer all slags småkeramikk, potter, skåler etc. Og selvfølgelig, vår velkjente gauk.


Åpningstidene er kl. 10.00-15.00 Mandag - Fredag, og 11.00-14.00 på Lørdager. 
Jeg anbefaler ett besøk til denne koselige lille butikken om du er interessert i lokal keramikk, eller ønsker å ta med deg hjem en egen sandnesgauk. 


Til vi sees igjen! - Alice. 



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Ny Økologisk butikk i Stavanger

Heisann heisann, beklager at det har vært litt tomt her i en periode. Det har hendt mye men jeg har i dag en liten bildeserie fra en ny butikk på Stavanger Arkaden, 3. etasje ved utgangen mot Petrikirken.  Butikken heter Mold og har ikke vært her så lenge, så derfor synes jeg den fortjener en plass på denne bloggen. De serverer mat og drikker, og alle deres produkter er glutenfrie!  Jeg er selv cøliaker så dette var flotte nyheter for meg. Deres varesortiment varierer med alt mulig fra det spiselige til uspiselige, hvor harde gjenstander også er økologisk produsert.  Under kommer noen flere bilder fra butikken: For den som er interessert i spesielle produkter og god, sunn mat er dette stedet å gå.  Kommende innlegg: Ord i Sandnes - Alice